Vojska Hrvatske

Broj raspoloživih za
vojnu službu
1,035,712, godina 15-49
Aktivni sastav          18,400 (100. u svijetu)
Vojni budžet            875 miliona dolara


KOPNENA VOJSKA


      Hrvatska kopnena vojska (skraćenica HKoV) brojno je najveća grana Oružanih snaga Republike Hrvatske, čija je uloga i namjena zaštita vitalnih nacionalnih interesa Republike Hrvatske, odbrana suvereniteta i teritorijalne cjelovitosti države. Temeljna zadaća je spriječiti prodor agresora u dubinu teritorija, sačuvati vitalne strategijske objekte, osigurati mobilizaciju ratnog sastava i pobjediti agresora. Nositeljica je i organizatorica kopnene odbrane Republike Hrvatske.
      Dužnost zapovjednika Hrvatske kopnene vojske trenutno obnaša general pukovnik Mladen Kruljac. Zapovjedništvo HKoV-a smješteno je u Karlovcu.


Naoružanje:

M-95 Degman - 2 kom.


Degman 041.jpg
     
      M-95 Degman ili M-95 MBT je nastao od licence za proizvodnju ruskog tenka T-72 koji se u Hrvatskoj proizvodio pod nazivom M-84A u tvornici „Đuro Đaković specijalna vozila d.d.“.Kasnije je napravljen tenk s nekim modifikacijama i nazvan je M-84A4. Jugoslavija je 1980-ih počela sa razvojem novog tenka nazvanog M-91 Vihor. Prije nego što je završen razvoj Vihora, Jugoslavija se raspala, a neki dijelovi tog tenka su završili u Hrvatskoj. Kasnije Hrvatska u tvornici „Đuro Đaković specijalna vozila d.d.“ dovršava M-91 Vihora (po nekim izvorima su dovršena dva prototipa). Kombinacijom najboljih tehničkih rješenja sa M-84A4 i M-91 Vihora je napravljen suvremeni hrvatski tenk Degman.



Oklop i naoružanje
Oklopvišeslojni kompozitni + reaktivni
Osnovno naoružanje125 mm glatkocijevni top
Sekundarno naoružanje1x 7,62 mm suspregnuti mitraljez,
1x 12,7 mm NSV protivavionski mitraljez
Svojstva
Dužina10,14 m (top naprijed)
Širina3,59 m
Visina2,19 m
Težina44,5 tone
Posada3 (zapovjednik, ciljač i vozač)
   

Pokretljivost
Pogon12-cil. diesel model V-2
1000 KS (735 kW)
Ovjesnezavisan, s torzijskim vratilima i 6 hidrauličkih amortizera, 6 osnih točkova te 3 točka nosača gusjenice sa svake strane
Brzina70 km/h
Snaga/težina22,47 KS/tona
Domet700 km

M-84D - 4-8 kom.

alt text      
      M-84D najnovija je hrvatska verzija tenka M-84A4. Slovo D u nazivu označava standard Degman, kojim Hrvatska planira nadograditi sve svoje M-84 tenkove. Opremljena je dizelskim motorom snage 1200 KS (895 kW) i RRAK eksplozivno-reaktivnim oklopom. U vozilo je ugrađen SUP temeljen na Omega digitalnom balističkom računalu slovenske tvrtke Fotona. Takođe ima termoviziju, Racal komunikacijski sistem i potpuno elektronski pokretanu kupolu. Vozilo postiže najveću brzinu od 70 km/h na pogodnom terenu uz balistički domet od oko 700 km. 

M-84A4 - 75 kom.

Tenk M-84 (HV).jpg
      
      M-84 je jugoslovenski glavni borbeni tenk razvijen na osnovu T-72, čiju je licencu SFRJ otkupila od Sovjetskog Saveza. Ime je dobio po godini kada je ušao u serijsku proizvodnju. M-84 se proizvodio od 1984. do 1991. godine i proizvedeno ih je oko 650.
Svojstva
Dužina9,53 m
Širina3,59 m
Visina2,19 m
Težina42 tone
Posada3
Oklop i naoružanje
Oklop410mm
Osnovno naoružanje125mm top
Sekundarno naoružanje7,62mm i 12,7mm mitraljez
Pokretljivost
PogonDizelski V-46TK
1000KS
Brzina65 km/h
Snaga/težina23,8 KS/t
Doseg650 km

BVP M-80 - 128 kom.

BVP M 80A.jpg
      
      BVP M-80 je borbeno vozilo pješadije proizvedeno u bivšoj Jugoslaviji. Danas se nalazi u naoružanju oružanih snaga država nastali njenim raspadom - Hrvatske, Srbije, Slovenije i drugih bivših republika.
Svojstva
Dužina6,42 m
Širina2,90 m
Visina2,2 m
Težina13,8 tona
Posada3 (posada) + 8 (vojnici)
Oklop i naoružanje
Oklopzavarene čelične ploče
Osnovno naoružanje20 mm top
Sekundarno naoružanjemitraljez
Pokretljivost
PogonDaimler Benz OM-403
320 KS (235 kW)
Ovjestorzijske poluge
Brzina65 km/h
Snaga/težina22,6 KS/tona
Domet500 km

BTR-50 - 18 kom.

[opis]
    
   BTR-50 sovjetski je oklopni transporter s amfibijskim mogućnostima baziran na šasiji lakog tenka PT-76. BTR-50 je gusjeničar, za razliku od ostalih vozila BTR porodice koji su na točkovima.


Svojstva
Dužina7,08 m
Širina3,14 m
Visina2,03 m
Težina14,5 tona
Posada2 + 20
Oklop i naoružanje
Oklop13 mm (najdeblji dio)
Osnovno naoružanje7,62 mm mitraljez
Sekundarno naoružanjenema
Pokretljivost
PogonV-6 6, šesto cilindrični dizel motor
hp ( kW)
Ovjestorzijski
Brzina44 km/h
Snaga/težinaks/tona
Domet400 km

BOV - 54 kom.

[opis]

     
      BOV (Borbeno Oklopno Vozilo) je lako oklopno vozilo za transport vojnika po i na ratištu. BOV se proizvodio u Jugoslaviji za potrebe bivše JNA. Najveći broj primjeraka napravljen je za potrebe vojne policije i ta verzija naziva se BOV-M (ili BOV-VP).


Svojstva
Dužina5,7 m
Širina2,53 m
Visina2,33 m
Težina9,1 tona
Posada2 + 8
Oklop i naoružanje
Oklopčelik
Osnovno naoružanje7,62 ili 12,7 mm top
Pokretljivost
PogonDeutz F6L413
150 hp (110 kW)
Ovjes4x4 točkaš
Brzina95 km/h
Snaga/težinaks/tona
Domet500 km

Lako oklopno vozilo - 72 kom.

LOV-T1 Hrvatske vojske.JPG
      
      Lako oklopno vozilo (LOV) ime je za porodicu oklopnih vozila koje je razvila hrvatska kompanija Torpedo iz Rijeke. Početak razvoja je započet za vrijeme građanskog rata 1992., dok su prvi primjerci sišli s proizvodne trake 1993. Nasljednik LOV T1 vozila je trebao biti LOV T2, koji iz finansijskih razloga nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.


Svojstva
Dužina5,89 m
Širina2,36 m
Visina2,1 m
Težina8800 kg
Posada2+8
Oklop i naoružanje
Oklopvarene čelične ploče
Osnovno naoružanje12,7 mm Browning M2HB teški mitraljez
Pokretljivost
PogonTorpedo BT6L 912S (dizel)
97 kW
Ovjes4x4
Brzina100 km/h
Domet500-700 km

Patria AMV - isporučeno 2 od 126 kom.

Patria AMV Karlovac 2009 5.jpg

    
      Patria AMV (Armored Modular Vehicle) je višenamjensko oklopno vozilo na točkovima konfiguracija 8x8 ili 6x6, koje proizvodi finski proizvođač Patria. Prototip je proizveden 2001. godine, a prva su vozila isporučena Finskoj vojsci 2003. godine. Serijska proizvodnja započela je 2004. godine.
   Glavna osobina Patrie AMV je modularni dizajn koji omogućava ugradnju različitih oružja, senzora ili komunikacijskih sistema na isto vozilo. Dizajni postoje za različite verzije oklopnih transportera i borbenih vozila pješadije, komunikacijskih verzija, ambulantna verzija i različite verzije za vatrenu potporu s minobacačima velikog kalibra i topovskih sistema. Jedna od glavnih osobina je ta da Patria AMV ima zaštitu od mina do 10 kg TNT.

Svojstva
Dužina7,7 m
Širina2,8 m
Visina2,3 m
Težina~20 tona
Posada3 člana posade + 10 vojnika
Oklop i naoružanje
Oklopvišeslojni (kompozitni) oklop
Osnovno naoružanje12,7 - 120 mm top
Sekundarno naoružanje7,62 mm smitraljez
Pokretljivost
PogonDI 12 Scania Diesel
480 KS (360 kW)
Brzinapreko 100 km/h
Snaga/težina~20 KS/tona
Domet800 km

BOV-3 - 44 kom.

    
      Samohodni protivavionski top 20/3 mm BOV-3 jugoslovenske proizvodnje namijenjen je za djelovanja po ciljevima u vazdušnom prostoru u uslovima optičke vidljivosti, a efikasno se može koristiti i za djelovanja po neoklopljenim i lako oklopljenim ciljevima na zemlji i vodenim površinama.




Strijela - 10CROA1 - 12 kom.

 
      Strijela - 10CROA1 (SLRS S-10CRO A1) samohodni je raketni lanser hrvatske proizvodnje za zaštitu oklopno-mehanizovanih vojnih jedinica kopnene vojske kao i objekata na zemlji od vazdušnih napada s malih visina.


Karakteristike:
  • Dužina: 7300 mm
  • Širina: 2700 mm
  • Masa: 10800 kg
  • Visina:
    • u hodnom položaju: 2400 mm
    • u bojom položaju: 3635 mm
  • Maksimalna brzina:
    • po aslfaltiranoj cesti: do 90 km/h
    • po terenu: do 35 km/h
  • Transportne značajke:
    • pogon: 3 osovine, 6x6
    • maksimalan uspon: do 70%
    • svladavanje prepreka: do visine 1500mm pri 35 %
    • bočni nagib: do 35%
    • svladavanje vertikalne prepreke: do visine 515 mm
    • svladavanje rovova: do širine 600 mm
    • svladavanje vodenih prepreka: do dubine 1000mm
  • Borbeni komplet: 8 raketa (4 na lanseru i 4 u vozilu)
  • Borbene mogućnosti:
    • mogućnost gađanja s mjesta ili iz pokreta pri brzini do 30 km/h
    • mogućnost rada centralizovano i autonomno
    • otkrivanje cilja i navođenje na cilj: motriteljski radar, sisem za prijenos informacija, optički senzori (TV i termovizijska kamera) na lanseru
    • mjerenje parametara cilja: daljina, radijalna i ugaona brzina, zona lansiranja (radarski daljinomjer, pogoni lansera i središnji računar)
    • mogućnost korištenja više vrsta raketa (9M311M, 9M37, 9M37M ili 9M333)
    • samonavođenje na cilj IC/fotokontrast sa selekcijom stvarnog cilja
    • uništenje cilja: b/g s direktnim i laserskim blizinskim upaljačem
    • visina cilja: 25-3000 m
    • kosa daljina: do 5000 m
    • brzina cilja u susretu: do 1500 km/h
    • brzina cilja u odlasku: do 1100 km /h
    • brzina rakete: 500 m/s
    • težina rakete: 75 kg
  • Posada: 3

Humvee - 85 kom.

  
Humvee

     Visokomobilno višenamjensko vozilo na točkovima, poznatije kao Humvee ili HMMWV (od engleski High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), vojno je vozilo s pogonom na četiri točka kojeg je razvila američka kompanija AM General. Prvi serijski HMMWV, koji je kompanija preimenovala u Humvee, dovršen je 1985. godine. Od tada je Humvee osnovno vozilo američkih oružanih snaga, a postao je osnova i za razvoj civilnog SUV-a. 





Iveco LMV  - 10 kom.

2june 2007 546.jpg
      
     Iveco LMV  je vojno namjensko vozilo čvrste konstrukcije i velike pokretljivosti, projektovano kako bi odgovaralo svim zahtjevima koji prate vojna djelovanja. Razvio ga je italijanski Iveco i u službi je u oružanim snagama nekoliko država.


Svojstva
Brzinaograničena na 115 km/h
OklopSTANAG 4569 nivo 1-4
MotorIVECO F1D Common Rail EURO 3
Snaga motora140 kW (190 KS)
Odnos snage i težine20 kW/t
Međuosovinski razmak3 230 mm
Ovjesnezavisan
Klirens473 mm
Nosivost7 000 kg
Broj osoba za prevoz5
Maksimalna vuča4,2 t
Dometcca 500 km

9K115 Metis - 54 kom.

Metis HV-a

     
      9K115 Metis (NATO naziv AT-7 Saxhorn) razvijen je 1978. godine u konstrukcijskom birou "Priborostrojenije" iz Tule. U oružane snage SSSR-a uveden je kao zamjena za stariji sistem 9K111 Fagot u ulozi protivoklopnog sredstva mehanizovanog pješadijskog bataljona.


Svojstva
Dužina740 mm
Širina94 mm
Posada2
Domet40 m (min.) do 1000 m (max.)
Raspon krila300 mm
Težina s kontejnerom6,3 kg


9M111 Fagot - 119 kom.

9K111 Fagot HV-a      
     9K111 Fagot (NATO naziv AT-4 Spigot) je prva ruska protivoklopna vođena raketa sa poluautomatskim vođenjem. Razvijen je početkom sedamdesetih godina u birou KBP iz Tule, kao zamjena za sistem 9K11 Maljutka. U naoružanje oružanih snaga SSSR-a uveden je 1973. godine. 


Svojstva
Masa11,5 kg
Promjer120 mm
Domet70 m - 2,5 km

M80 Zolja 

Zolja     
      M80 Zolja je lako prenosivi protivtenkovski raketni bacač proizveden u bivšoj Jugoslaviji. M80 Zolja danas se proizvodi u Srbiji i Makedoniji.


Svojstva
Promjer64 mm
Dometmax. 1280 m
Težina bez rakete1.42 kg
Težina sa raketom3.00 kg

9K38 Igla - 67 kom.

SA-16 and SA-18 missiles and launchers.jpg      
     9K38 Igla je Rusko/Sovjetski lako-prenosivi protiv-zračni sistem s inafracrvenim navođenjem. Proizvodi se u kompaniji KBM od 1983. i nosi NATO naziv "SA-18 Grouse". 


Osobine
Brzina700 m/s
Promjer72 mm
Dužina1.574 m
Dolet5.2 km
Težina10.8 kg
MotorRaketni motor s čvrtsim gorivom
NavođenjeInfracrveno


2S1 Gvozdika - 9 kom.

Samohodna haubica Gvozdika.jpg     
      2S1 Gvozdika  je 122 mm samohodna haubica čiji je razvoj otpočeo 1967. godine u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Serijska proizvodnja počela je 1971. godine, a prvi primjerci isporučeni su godinu dana kasnije. Samohodne haubice 2S1 raspoređene su u topničke divizije iz sastava mehanizovanih pješadijskih pukova ruske vojske. 


Svojstva
Dužina7.26 m
Širina2.85 m
Visina2.73 m
Težina16 tona
Posada4
Oklop i naoružanje
Oklop20 mm
Osnovno naoružanje2A18 122 mm haubica
Sekundarno naoružanjenema
Pokretljivost
PogonYaMZ-238N dizel motor
300 ks (220 kW)
Brzina60 km/h
Domet500 km

122 mm haubica D-30 - 36 kom.

Haubica 122mm D30 M94 HR.jpg     
      122 mm D-30 sovjetska je vučna haubica razvijena tokom 1960-ih kako bi zamjenila 122 mm M-30. Može se lako raspoznati po svome tronožnom postolju koje joj omogućuje brzo okretanje za 360°.


Svojstva
Dužina5,4 m (neborbeni položaj)
Masa3.210 kg
Širina1,9 m (neborbeni položaj)
Visina1,6 m (neborbeni položaj)
Posada1+7
Kalibar122 mm
Dužina cijevi38 kalibara
Brzina gađanja7-8 projektila/min (najviše)
Domet15,4 km efektivno
21,9 km najviše
Okomito polje djelovanja-7° do 70°
Vodoravno polje djelovanja360°
Povratni mehanizamhidropneumatski
Postoljetronožno (1 krak nepomičan)
Brzina tegljenja (najviše)80 km/h (na uređenim putevima)

CITER 155 mm top L33 - 8 kom.

CITER L33 155 mm.JPG      
      CITER 155 mm top L33 je top koji se nalazi u službi argentinske i hrvatske vojske. Njegov puni naziv je 155 mm L33 argentinski model topa.


Svojstva
Masa8.200 kg
Kalibar155 mm
Domet20 km (efektivni domet)
24 km (max. domet)





M-63 Plamen Vojske Srbije

M-63 Plamen - 200 kom.


      
      M-63 Plamen je prvi jugoslovenski višecijevni lanser raketa. Razvoj ovog sistema počeo je 1958., a završen je 1963. godine, kada je JNA naručila prototipsku verziju       višecijevnog bacača raketa M63 Plamen i nultu seriju raketa Plamen-A. Kasnije je razvijena raketa Plamen-B sa novom bojevom glavom i povećanim efektom na cilju, kao i raketa Plamen-S povećanog dometa.


Svojstva

Kalibar128 mm
Domet8545 m
Broj cijevi32

M-96 Tajfun - 4 kom.

SVLR 122mm M96 Tajfun.jpg      
      M96 Tajfun je hrvatski samohodni višecijevni lanser raketa. Razvijen je sredinom 1990-ih godina, na osnovu jugoslovenskog sistema M77 Oganj. Osnovne razlike u odnosu na Oganj su promijena kalibra i ugradnja sistema na drugu šasiju. 


Svojstva
Dužina9,4 m
Masa23510 kg (borbena)
19000 kg (prazno vozilo)
Brzina80 km/h
Bojeva glava18,5 kg
Kalibar122 mm
Borbeni komplet64 rakete
Temperaturni ospeg upotrebe-30 do +50 °C
Broj lansirnih cijevi32

M-87 Orkan - 4 kom.

SVLR M-87 Orkan.jpg      
       M-87 Orkan je samohodni višecijevni lanser raketa čiji je razvoj započeo 1980.godine kao zajednički projekat Jugoslavije i Iraka. Ispitivanja prototipova završena su do 1985. godine, a dvije godine kasnije prvi lanseri su isporučeni JNA.

Sistem je namijenjen za vatrenu podršku jedinica ranga korpusa i armije. Djelotvoran je protiv žive sile, oklopnih vozila, a može se koristiti i za protivoklopno zaprečavanje.


Svojstva
Dužina9 m
Širina2,64 m
Visina3,84 m
Brzina80 km/h
Posada5
Osnovno naoružanje262 mm x 12,Orkan ll x 4
Motordizelski motor s direktnim ubrizgavanjem
Snaga motora235 kW
Ostala oprema:

  • vojni džipovi  - 550 kom.
  • vojni kamioni - 1200 kom.

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana


      Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana (skraćenica HRZ i PZO) grana je Oružanih snaga Republike Hrvatske čija osnovna zadaća je osiguranje suvereniteta vazdušnog prostora Republike Hrvatske te pružanje vazdušne podrške drugim granama u provođenju i njihovih zadaća u zajedničkim operacijama. Nositelj je i organizator integrisanog sistema protivvazdušne odbrane Republike Hrvatske.

Naoružanje:


MiG-21 - 10 kom.

      
      Mikojan-Gurjevič MiG-21 je višenamjenski nadzvučni avion s jednim mlaznim motorom. Proizveden je u bivšem SSSR-u, od strane Mikojana. Nakon 50 godina od njegovog prvog leta, 49 zemalja koristilo je, a neke i danas koriste MiG-21. Brzina mu prelazi dva Maha što ga čini bržim od mnogih kasnije izrađenih zrakoplova. Izrađeno ih je preko 11.950.


Osnovne karakteristike
Hrvatski MiG-21.jpg
  • Posada: 1
  • Dužina: 14,10 m
  • Raspon krila: 7,15 m
  • Površina krila :22,95 m2
  • Visina: 4,12 m
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 2230 km/h
  • Dolet: 1225 km (s dodatnim spremnicima)
  • Najveća visina leta: 17.800 m
  • Motor: 1 x Tumanski R-25 (25)
Naoružanje
  • Naoružanje: 4 podkrilna nosača za oružje


Pilatus PC-9 - 20 kom.



      Pilatus PC-9 je švicarski školski avion s jednim turbo-prop motorom. Namijenjen je za obuku vojnih pilota i laka borbena djelovanja za koja su potrebna manje modifikacije. Razlog tome je švicarska obaveza kao neutralne zemlje da ne izvozi naoružane letjelice. Inače, PC-9 može ponijeti i do 1.040 kg korisnog tereta. U lakim borbenim zadaćama ih koriste i zrakoplovstava Slovenije i Irske.


Osnovne karakteristike
Pilatus PC 9 111209 1.jpg
  • Posada: 1 ili 2 pilota
  • Dužina: 10,7 m
  • Raspon krila: 10,12 m
  • Površina krila :16,32
  • Visina: 3,26 m
  • Masa aviona: 1.725 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 3.200 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 593 km/h
  • Dolet: 1.593 km
  • Brzina penjanja: 20,8 m/s
  • Najveća visina leta: 11.580 m
  • Omjer potisak/težina: 0,31 kW/kg
  • Specifično opterećenje krila: 138 kg/m2
  • Motor: 1 × Pratt & Whitney Canada PT6A-62 turboprop
    • Snaga motora: 857 kW


Zlin Z-242 - 5 kom.

Zlin 242.jpg 
Osnovne karakteristike

  • Dužina: 6,94 m
  • Raspon krila: 9,34 m
  • Površina krila :13,86 m2
  • Visina: 2,95 m
  • Masa aviona: 730 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 1.090 kg (normalna)
    970 kg (akrobatska)
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 250 km/h
  • Ekonomična brzina: 207 km/h
  • Dolet: 1.056 km
  • Motor: Textron Lycoming AEIO-360-A1B6
    • Snaga motora: snaga 149 kW/200 KS pri 2700 obrtaja


Antonov An-32 - 2 kom.

AN-32B zag c 2.jpg 
      Antonov An-32 (NATO naziv: Cline) je vojni transportni avion s dva turbo-prop motora.

Izrađen je na osnovi An-26 na koji su ugrađeni skoro dvostruko jači motori. Proizvedeno je 357 zrakoplova a prvi let bio je 1976. godine. Visoko smješteni nosači motora iznad krila omogućili su ugradnju elisa s krakovima većeg dijametra. Većim elisama i snažnijim motorima zrakoplov je dobio izvrsne osobine uzlijetanja i leta, pogotovo na aerodromima u tropskim krajevima i na većim nadmorskim visinama, odnosno u uslovima gdje turboelisni motori znatno gube na snazi. Teretna verzija može ponijeti do 6.700 kg tereta koji se u 12,48 m dugi, 2,30 m širok i 1,84 m visok prostor utovaruje preko spuštene "rampe" u repnom dijelu zrakoplova. Putnička verzija ima 55 sjedišta.


Osnovne karakteristike

  • Posada: 3
  • Kapacitet: >br/>
    • 42 putnika
    • 50 padobranaca
    • 24 nosila + 3 pripadnika medicinskog osoblja
  • Dužina: 23,78 m
  • Raspon krila: 29,20 m
  • Površina krila :75 m2
  • Visina: 8,75 m
  • Masa aviona: 16.800 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 27.000 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 540 km/h
  • Ekonomična brzina: 480 km/h
  • Dolet: 2.500 km
  • Brzina penjanja: 6,4 m/s
  • Najveća visina leta: 9.500 m
  • Motor: 2× ZMKB Progress AI-20DM turbo-prop motora
    • Snaga motora: 3.812 kW svaki


Mil Mi-8 - 14 kom.

Mi-8 Hip Roving Sands 99.jpg       
      Mil Mi-8 (NATO naziv "Hip") je transportni helikopter sovjetske proizvodnje. Petoelisni rotor pokreću dva turbo-osovinska motora. Prvi prototip s jednim motorom uzletjeo je 9. jula 1961. godine. Drugi prototip s dva motora prvi let imao je 17. septembra 1962. Nakon nekoliko unapređenja helikopter su 1967. pod imenom Mi-8 počele koristiti tadašnje sovjetske zračne snage. Prema Mi-8 izrađene su brojne verzije.

Mi-8 koristi 50 zemalja uključujući Indiju, Kinu i Iran. Zadnja verzija pod oznakom Mi-8/Mi-17 predstavljena je 1981. godine i opremljena je s dotad najviše naoružanja. Koristi se u 20-ak zemalja.
Osnovne karakteristike:

  • Posada: 3 (pilot, kopilot, tehničar )
  • Kapacitet:
    • 24 putnika
    • 12 ranjenika + 1 sjedalo za pripadnika medicinskog osoblja
    • 3.000 kg tereta unutar kabine i do 5.000 kg na vanjskom teretu
  • Dužina: 25,24 m
  • Obim rotora: 21,29 m
  • Visina: 5,65 m
  • Širina trupa: 2,5 m
  • Masa zrakoplova: 7.260 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 12.000 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 260 km/h
  • Dolet: 960 km
    • Borbeni dolet: 450 km
  • Najveća visina leta: 4.500 m
  • Motor: 2× Klimov TV3-117MT turbo-osovinska motora (motor na Mi-8MT/MTB/MTBK)
    • Snaga motora: 1.434 kW svaki


Mil Mi-17 - 10 kom.

Croatian Air Force Mi-8.JPG
    
     Mil Mi-17 je višenamjenski helikopter nastao u bivšem SSSR-u. Verzija je helikoptera Mi-8 s ugrađenim jačim motorima, većim rotorom i prenosom razvijanim na Mi-14. Konstrukcija trupa je takođe ojačana radi veće nosivosti. Poznat je i pod oznakom Mi-8MT.


Osnovne karakteristike:

  • Posada: 3
  • Kapacitet: 32 putnika
  • Dužina: 18,42 m
  • Obim rotora: 21,352 m
  • Visina: 4,76 m
  • Masa zrakoplova: 7.100 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 13.000 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 250 km/h
  • Dolet: 950 km
  • Brzina penjanja: 8 m/s
  • Najveća visina leta: 6.000 m
  • Omjer potisak/težina: 0,26 kW/kg
  • Motor: 2× Klimov TV3-117VM turbo-osovinska motora
    • Snaga motora: 1.540 kW svaki


Bell 206 - 8 kom.

Bell 206 111209 1.jpg

      Bell 206 JetRanger je američki višenamjenski helikopter a pokreće ga jedna Allison 250 turbina. Bell 206 je jedan od najpopularnijih helikoptera te je proizveden velik broj jedinica namjenjenih civilnoj i vojnoj upotrebi. Osnovni model ima pet sjedećih mjesta, dva naprijed za pilote te tri iza za putnike.


Osnovne karakteristike:

  • Posada: 1
  • Kapacitet: 4
  • Dužina: 12,11 m
  • Obim rotora: 10,16 m
  • Visina: 2,83 m
  • Masa zrakoplova: 777 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 1.451 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 224 km/h
  • Dolet: 693 km
  • Brzina penjanja: 6,9 m/s
  • Najveća visina leta: 4.115 m
  • Omjer potisak/težina: 420 W/kg
  • Motor: 1× Allison 250-C20J turbo-osovinski motor
    • Snaga motora: 310 kW

HRZ takođe posjeduje i 12 aviona za gašenje požara, 6 izraelskih bespilotnih letjelica tipa Elbit Skylark kao i 2 tipa Elbit Hermes 450.


Hrvatska ratna mornarica


      Hrvatska ratna mornarica (skraćenica HRM) grana je Oružanih snaga Republike Hrvatske. Njezina uloga i namjena je da štiti integritet i suverenitet Republike Hrvatske na moru i s mora. Nositeljica je i organizatorica pomorske odbrane Republike Hrvatske.

Naoružanje:

Glavnu borbenu osnovu Hrvatske ratne mornarice čine tri raketne topovnjače hrvatske proizvodnje te dvije raketne topovnjače klase Helsinki koje su dostavljene početkom novembra 2008. Uz raketne topovnjače, HRM posjeduje i velik broj pomoćnih brodova koji se koriste za mino-polaganje, ophodnju i obuku mornara.


RTOP-12 Kralj Dmitar Zvonimir - 2 kom.

RTOP-12 Kralj Dmitar Zvonimir 001-1.JPG

      RTOP-12 Kralj Dmitar Zvonimir je ratni brod u sastavu flote Hrvatske ratne morarice. Izgrađen je u Brodogradilištu Kraljevica 2001. godine. Brod je u klasi raketne topovnjače Kralj Petar Krešimir IV. Kralj Dmitar Zvonimir projektovan je u zagrebačkom Brodarskom institutu.

Osnovna je namjena broda izvođenje raketnog napada po neprijateljskim brodovima. Brod je prvenstveno namijenjen  za djelovanje u Jadranu. Brod se nalazi u sastavu Snaga brzog odgovora. Prema Dugoročnom planu razvoja OSRH glavni projekt modernizacije HRM je izmjena pogonskih motora na raketnoj topovnjači, modernizacija brodskih PZO sistema te njezino završno opremanje.


Glavne osobine
Deplasmanstandardna - 348 t
puna - 384 t
Dužinapreko svega - 54,3 m
na vodnoj crti - 50,8 m
Širina8,5 m
Visina17,05 m
Gaz2,8 m
Pogon3 diezel motora M504B-2 snage 11300 kW
Brzinamaksimalna 37 čv
Doplov900 nm
Posada32
Radari i sonariosmatrački i navigacijski radar, protivdiverzantski panoramski sonar
Naoružanje
  • 4 - 8 protivbrodska projektila Saab Bofors RBS 15B dometa 90 km
  • pramčani top Bofors SAK 57 L/70 Mark učinkovitog dometa 12.000 m
  • krmeni top AK-630M učinkovitog dometa 5.000 m (nabavljen 2006.)


Raketne topovnjače klase Helsinki - 2 kom.


   
      Raketne topovnjače klase Helsinki  klasa je raketnih topovnjača (ponekad se klasificira kao korveta) koje je koristila Finska ratna mornarica. Ukupno je izgrađeno četiri broda u ovoj klasi. Klasu Helsinki naslijedila je klasa raketnih topovnjača Rauma. Svi brodovi ove klase izgrađeni su u brodogradilištu Wärtsilä u Helsinkiju, Finska, a imali su matičnu luku u Pansiju.

   Brodovi klase Helsinki više nisu u aktivnoj službi u Finskoj ratnoj mornarici. Dva broda prodana su u sklopu "offset" programa nabave oklopnih vozila Patria AMV Hrvatskoj za 9 miliona evra.

Karakteristike klase
Deplasman:300 tona
Dužina:45 m
Širina:8,8 m
Gaz:3 m
Pogon:3 × MTU 16V 538 TB92 diezel;
Brzina:32 čv
Posada:30
Radari i sonari:Philips 9LV 225 radar za kontrolu vatre
Saab EOS400 optički usmjerivač
9GA 208 radar za površinsko traganje
Raytheon ARPA navigacijski radar
Simrad SS304 sonar monitran na trupu
Finnyards Sonac/PTA tegleni sonar
Sprave za elektroničko ratovanje:Argo Systems za upozoravanje od radara
Naoružanje:1 × Bofors 57 mm/70 Mk1
2 × Sako protuavionski top 23 mm/87
8 × Saab RBS-15 SSM
2 × šine za dubinske bombe

Raketne topovnjače klase Končar - 1 kom.

RTOP-21 Šibenik.jpg
     
   Naoružanje raketne topovnjače sastoji se od dva lansera za protivbrodske rakete P-20 (NATO oznaka SS-N-2 Styx), dva univerzalna topa Bofors Mk.1 (YU SAK L/70) kalibra 57 mm, lansera IC i radarskih mamaca "Barricade" i četiri dvocijevna lansera osvjetljavajućih raketa "Svitac" kalibra 128 mm. Na dva zadnja broda u klasi (RTOP-405 i 406) umjesto dva lansera raketa "Svitac" postavljeni su lanseri radarskih mamaca 57 mm Bofors. Nakon modernizacije jedan brod iz klase je umjesto krmenog topa 57 mm naoružan šestocijevnim rotirajućim topom 30 mm AK-630M.
.

Karakteristike klase
Deplasman:
237,6 t. (standardna)
Dužina:
44,9 m
Širina:
7,86 m
Visina:
12,8 m
Pogon:
CODAG
Brzina:
40 čv. (maksimalna)
22 čv. (ekonomska)
Podvodna autonomija:
7 dana


Ostala oprema:

  • 4 patrolna broda Mirna klase
  • 2 minopolagača Cetina klase
  • 1 minolovac Korcula klase
  • 1 školski brod Moma klase
  • 1 spasilački brod Spasilac klase
  • 20 pomoćni brodova
  • sistem radara za nadzor mora
  • 21 obalni top
  • 3 mobilna obalna lansera