Vojska Bugarske






Broj raspoloživih za
vojnu službu
1,661,211, godina 15-49
Aktivni sastav           51 000 (72. u svijetu)
Vojni budžet          1 milijarda dolara


KOPNENE SNAGE


Naoružanje:


T-72 - 360 kom.


Slovakia army 866.jpg

       T-72 je sovjetski glavni borbeni tenk koji je ušao u serijsku proizvodnju 1971. Ovaj dizajn je sličan tenku T-64, i T-72 je služio kao osnova razvoja tenka T-90 i mnogo drugih tenkova iz raznih zemalja svijeta: Poljska, Hrvatska, Srbija, Indija... Hronološki i dizajnom T-72 pripada istoj generaciji tenkova kao američki M60 Patton, njemački Leopard 1 i britanski Chieftain tenk. Reputacija T-72 tenka pretrpjela je teške poraze protiv modernih zapadnih tenkova kao što je M1 Abrams i Challenger 1 tokom prvog i drugog rata u Persijskom zalivu. Njegovi gubitci, međutim, bili su više posljedica činjenice da su većina iračkih tenkova T-72 bili izvozni modeli (T-72, T-72M i T-72M1) koristili nizak kvalitet municije, loše trenirane iračke članove posade, a mnogi su uništeni dobro koordinisanim artiljerijskim i zračnim napadom, a ne neprijateljskim tenkovima.



Svojstva
Dužina6.9 m
Širina3.6 m
Visina2.2 m
Težina41 tona
Posada3 (zapovjednik, vozač i topnik)

Oklop i naoružanje
Oklopkompozitni
Osnovno naoružanjeglatkocijevni top 125 mm/L80
Sekundarno naoružanjestrojnica PKMT 7.62mm, protuzračni top NSVT ili DShK 12.7mm

Pokretljivost
PogonV-12 diesel
780 KS (582 kW)
Ovjestorzijske poluge
Brzina75 km/h
Snaga/težina19 KS/tona
Doseg450 km, s vanjskim spremnicima goriva 600 km

T-55 - 150 u rezervi

T-55 skos RB.jpg
      T-54 i T-55 ime je za sovjetski tenk koji je nastao kao zamjena za vrlo uspješni tenk T-34 iz Drugog svjetskog rata. Serija tenkova T-54/55 je najmasovnije proizveden model tenka u svijetu i tenk koji je imao najrasprostraniju upotrebu do sada. Po svom izgledu, T-54 i T-55 u mnogome su slični i tokom vremena mnogi modeli T-54 unaprijeđeni su u T-55. Mnoge zemlje napravile su i svoje verzije T-55, tako da danas postoji mnogo kompanija koje vrše unapređenja.




Svojstva
Dužina6.45 m
Širina3.27 m
Visina2.40 m
Težina40.5 tona
Posada4

Oklop i naoružanje
Oklop203 mm
Osnovno naoružanjeužljebljeni top 100 mm D10
Sekundarno naoružanjemitraljez 7.62 mm PKMT, mitraljez DShK 12.7 mm, mitraljez 7.62 mm na kupoli (T-54)

Pokretljivost
PogonModel V-54 ili V-55 12-cil vodom hlađen diesel motor
520/580 KS (390/430 kW)
Ovjestorzijske poluge
Brzina48/50 km/h
Snaga/težina12.8/14.3 KS/tona
Doseg500 km, s dodatnim spremnicima 600 km

BRDM-2 - 12 kom. + BRDM-2 Konkurs (opremljen raketama) - 24 kom.

BRDM-2 u Turnju
      BRDM-2 oklopno je izviđačko vozilo konfiguracije 4x4, razvijeno 1962. godine u tadašnjem SSSR-u, kao naslednik starijeg vozila BRDM-1. Serijska proizvodnja u tvornici GAZ trajala je od 1963. do 1989. godine. Vozilo je prvi put javno prikazano 1966. godine.


Svojstva
Dužina5,75 m
Masa7,7 t
Širina2,75 m
Visina2,31 m
Brzina100 km/h (cesta)
10 km/h (voda)
Posada4 (vozač, suvozač, zapovjednik, topnik)

BMP-23 - 93 kom.

 
     BMP-23 je borbeno oklopno vozilo pješadije koje prvi put predstavljeno 1980-ih. Uprkos svome imenu, BMP-23 se veoma razlikuje od BMP-1 ali liči na BMP-2. Trup je napravljen na osnovi 2S1 Gvozdike, ali sa tanjim oklopom i moćnijim dizel motorom. 



BMP-1 - 80 kom.

BMP-1 03.jpg 
      BMP-1 je borbeno vozilo pješadije bivšeg SSSR-a. BMP-1 je prvo serijsko vozilo namijenjeno prevozu i podršci pješadiji. Bio je to revolucionarni dizajn, kombiniran svojstvima oklopnog transportera i tenka. Vozilo je dizajnirano da odbrani pješadiju od nuklearnog, hemijskog i biološkog oružja. Nezaštićena pješadija bi u takvim uslovima ratovanja bila ubijena. Vozilo kao BMP je omogućilo da se pješadija bori uz tenkove. Takođe se povećala mobilnost ljudi koji su mogli biti lakše dopremljeni na ratište. BMP-1 se još uvijek koristi u nekim zemljama.



Svojstva
Dužina6,74 m
Širina2,94 m
Visina2,15 m
Težina13,5 tona
Posada3 (članovi posade) +8(vojnici)

Oklop i naoružanje
Oklopčelične varene ploče (debljina oko 20 mm)
Osnovno naoružanje73 mm top
Sekundarno naoružanje2x 7,62 mm stojnice

Pokretljivost
Pogondizel motor UTD-20
300 KS (220 kW)
Brzina65 km/h
7-8 km/h (u vodi)
Snaga/težina22,22 KS/tona
Doseg600 km

BTR-60 - 433 kom.

BTR-60PB DA-ST-89-06597.jpg

     BTR-60 je sovjetski oklopni transporter na osam kotača razvijen pred kraj 1950-ih kako bi zamjenio BTR-152.



Svojstva
Širina2,82 m
Visina2,06 m
Posada2

Oklop i naoružanje
Osnovno naoružanje1 x 14,5mm

Pokretljivost
Pogon8 x 8
Brzina80 (cestovna)
10 km/h (plovidba)
Doseg500 km

MT-LB - 817 kom.

Soviet MT-LB.JPEG

     MT-LB je sovjetski višenamijenski oklopni transporter, čiji je razvoj počeo tokom 1960-ih. U zapadnim zemljama poznat je još pod imenom M 1973. Napravljen je u više od 80 različitih verzija, kao zapovjedno, transportno, vučno i inženjersko vozilo.



Svojstva
Dužina6,45 m
Širina2,86 m
Visina1,865 m
Težina11,9 tone
Posada2 + 11(vojnici)

Oklop i naoružanje
Oklopmaksimalno 14 mm
Osnovno naoružanje7,62 mm PKT strojnica, 2500 metaka

Pokretljivost
PogonYaMZ 238, V-8 dizel
240 KS (179 kw)
Brzina61 km/h
Snaga/težina20 KS/t
Doseg500 km

Humvee - 50 kom.


       Visokomobilno višenamjensko vozilo na točkovima, poznatije kao Humvee ili HMMWV (od engleski High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), vojno je vozilo s pogonom na četiri točka kojeg je razvila američka kompanija AM General. Prvi serijski HMMWV, koji je kompanija preimenovala u Humvee, dovršen je 1985. godine. Od tada je Humvee osnovno vozilo američkih oružanih snaga, a postao je osnova i za razvoj civilnog SUV-a.

M1117 oklopni transporter - 7 kom.

M1117 Armored Security Vehicle.jpg 
    M1117 je oklopno vozilo na točkovima proizvedeno u kompaniji Cadilllac Gage za upotrebu u korpusima vojne policije SAD-a. Njegovo naoružanje se sastoji od Mk 19 bacača granata i mitraljeza M2, postavljenih na kupolu. Vozilo je postalo veoma popularno u jedinicama vojne policije i jedinicama za osiguranje konvoja u Iraku.

BM-21 Grad - 218 kom.

SVLR 122mm BM-21 Hrvatske vojske
      
     BM-21 Grad  je sovjetski 122 mm višecijevni lanser raketa razvijen ranih 1960-ih. BM (Ruski: Боевая Машина) znači borbeno vozilo, dok grad (Ruski: Град) znači tuča. U zapadnim zemljama znan je kao M1964. Koristi se u preko 50 država i danas je vjerojatno najrasprostranjeniji sistem raketnog naoružanja. Zahvaljujući svom uspjehu mnoge su države kopirale ili razvile sličnu verziju ovog sistema. Čehoslovačka verzija ovog sistema je RM-70.



D-20 152 mm top - 190 kom.

Howitzer D-20.jpg
    Top M1955, još poznat i kao D-20, je 152 milimetarsko vučno artiljerijsko oružje, proizvedeno u Sovjetskom savezu tokom 1950-ih. Prvi put je predstavljeno 1955. i od tada je poznato kao M1955. Postoji takođe i kineska kopija poznata kao Tip 66 i rumunska rađena po licenci označena kao Model 1981 ( M81 ).


T-12 protivtenkovski top - 126 kom.

100-мм противотанковая пушка Т-12 Рапира (2).jpg 
  2A19 ili T-12 je sovjetski 100mm protivtenkovski top, koji je služio kao glavno oružje vučne artiljerije država Istočnog bloka   od 1955.  do kasnih 80-ih.





2S1 Gvozdika - 506 kom.

Samohodna haubica Gvozdika.jpg
     
      2S1 Gvozdika  je 122 mm samohodna haubica čiji je razvoj otpočeo 1967. godine u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Serijska proizvodnja počela je 1971. godine, a prvi primjerci isporučeni su godinu dana kasnije. Samohodne haubice 2S1 raspoređene su u topničke divizije iz sastava mehanizovanih pješadijskih pukova ruske vojske. 






Svojstva
Dužina7.26 m
Širina2.85 m
Visina2.73 m
Težina16 tona
Posada4

Oklop i naoružanje
Oklop20 mm
Osnovno naoružanje2A18 122 mm haubica
Sekundarno naoružanjenema

Pokretljivost
PogonYaMZ-238N dizel motor
300 ks (220 kW)
Brzina60 km/h
Domet500 km


SS-21 Scarab - 36 kom.

Tochka-U rep parad Yekat.jpg 
      SS-21 Scarab je sovjetska taktičko -balistička raketa kratkog dometa. Transportuje se na 9P129 vozilu, na kome se i podiže vertikalno prije lansiranja. Koristi inercijski sistem navođenja. Maksimalan domet im je 70km.



ZU-23-2 - 128 kom.

ZU-23-2 in Saint Petersburg.jpg 
   ZU-23-2, takođe poznat i kao ZU-23, je sovjetski vučni 23mm dvocijevni protivavionski top.


Svojstva
Težina0.95 tone 
Dužina4.57 m 
Širina2.88 m 
Visina1.22 m 
Posluga6

S-60 57mm top - 90 kom.

S-60-57mm-hatzerim-1.jpg 
      S-60 je sovjetski vučni, kratkog do srednjeg dometa, jednocijevni protivavionski   top iz 1950-ih. Top je masovno korišten od strane članica Varšavskog pakta, država Bliskog Istoka i jugo-istočne Azije.


Svojstva
Težina4,660 kg 
Dužina8.5 m 
Širina2.054m 
Visina2.37m 
Posluga
Efektivni
domet
7


6km

S-125 Neva - 30 kom.


     S-125 Neva je raketni sistem za protivavionsku odbranu teritorije. Ovaj raketni sistem zemlja-vazduh je proizveden u Sovjetskom savezu 60-ih godina 20. vijeka. I dalje je u upotrebi u mnogim zemljama, uključujući i Bugarsku. Poslednjih godina se vrši modernizacijia ovih sistema koja mu omogućuje upotrebu i u današnjim uslovima.

Zona uništenja cilja:

  • po daljini: od 2.4 do 25km ( u dolasku ), 17km ( u odlasku )
  • po visini od 20m do 18km



2K12 Kub - 20 kom.


 
    2K12 Kub je oznaka za raketni sistem protivvazdušne odbrane (PVO) 2K12 Kub.

Samohodna baterija sistema Kub-M namenjena je za otkrivanje, identifikovanje i uništavanje ciljeva u vazdušnom prostoru u različitim meteorološkim uslovima i u uslovima elektronskog ometanja.

Karakteristike:
  • Sistem vođenja: poluaktivno radarsko vođenje
  • Daljina otkrivanja ciljeva: autonomno do 60 km
  • Brzina cilja: 60–600 m/s
  • Visina cilja: 60–10.000 m
  • Zona uništenja cilja - bliža
    • 4–6 km
  • dalja
    • 22–24 km
  • Parametar cilja: 15 km
  • Protivavionske rakete 3M9M3E i 3M9ME:
    • dužina: 5.841 mm
    • prečnik tela: 336 mm
    • startna masa: 635 kg
    • brzina: 730–930 m/s
  • Sastav baterije RS PVO Kub-M:- uređaj za prenos podataka o cilju (UPPC) 9S417M služi za prijem i obradu podataka o cilju i za predaju podataka u baterijski radar za navođenje;
    • radarska stanica za osmatranje i navođenje 1S91M sa osmatračkim radarom 1S11 i radarom za navođenje 1S31;
    • četiri samohodna lansirna oruđa 2P25M1 ili 2P25M2E namenjena za prevoz, navođenje i lansiranje tri rakete;
    • dva vozila za prevoz i pretovar raketa APPR 2T7M;
    • dva terenska vozila FAP 2026;
    • elektroagregat PEC-100;
    • izviđački oklopni automobil BRDM-2
  • Daljina otkrivanja cilja na visini većoj od 250 m:
    • veća od 165 km
  • Visina otkrivanja ciljeva:
    • veća od 35.000 m
  • Dodatna napomena:
    • divizioni RS PVO Kub-M imaju osmatračko-radarsku stanicu R-40 sa osmatračko-akvizicijskim radarom 1RL-128D-1 i radarom za merenje visine PRV-16B

ЗSU-23-4 - 27 kom.

ZSU-23-4-Camp-Pendleton.jpg


      3SU-23-4 Šilka je samohodno protivavionsko oruđe sa 4 topa kalibra 23mm, originalno proizvedeno u Sovjetskom savezu. Razvijeno je 60-ih godina.Posjeduje radar za kontrolu gađanja što mu omogućuje djelovanje u svim vremenskim uslovima i noću protiv niskoletećih aviona i helikoptera.Vozilo ima 2000 granata za topove. Najveći horizontalni domet je 7km, vertikalni 5.1km. 


VAZDUŠNE SNAGE


Naoružanje:

Suhoj Su-25 - 32 kom.

Su-25.jpg 
     Suhoj Su-25 (NATO naziv: Frogfoot) je avion namjenjen za blisku podršku, jurišne zadatke, te za protivtenkovsku borbu. Ovaj se avion nalazi u aktivnoj službi u Rusiji, kao i u drugim zemljama koje su pripadale istočnom bloku, ili su nastale raspadom SSSR-a.

      Su-25 je nastao na temelju istraživanja Suhoja u kasnim 1960.-ima zbog potrebe za vojnim avionom koji bi imao ulogu jurišnika. Prvi prototip je poletio 22. februara 1975.



Osnovne karakteristike
  • Posada: 1
  • Dužina: 15,33 m
  • Raspon krila: 14,36 m
  • Površina krila :30,1 m2
  • Visina: 4,80 m
  • Masa aviona: 10.740 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 20.500 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 950 km/h
  • Dolet: 2.500 km
    • Borbeni dolet: 375 km
  • Brzina penjanja: 58 m/s
  • Najveća visina leta: 10.000 m
  • Omjer potisak/težina: 0,51
  • Specifično opterećenje krila: 584 kg/m2
  • Motor: 2x Tumanski R-195
    • Snaga motora: 44,18 kN

MiG-21 - 21 kom.

      
      Mikojan-Gurjevič MiG-21 je višenamjenski nadzvučni avion s jednim mlaznim motorom. Proizveden je u bivšem SSSR-u, od strane Mikojana. Nakon 50 godina od njegovog prvog leta, 49 zemalja koristilo je, a neke i danas koriste MiG-21. Brzina mu prelazi dva Maha što ga čini bržim od mnogih kasnije izrađenih zrakoplova. Izrađeno ih je preko 11.950.


Osnovne karakteristike
  • Posada: 1
  • Dužina: 14,10 m
  • Raspon krila: 7,15 m
  • Površina krila :22,95 m2
  • Visina: 4,12 m
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 2230 km/h
  • Dolet: 1225 km (s dodatnim spremnicima)
  • Najveća visina leta: 17.800 m
  • Motor: 1 x Tumanski R-25 (25)
Naoružanje
  • Naoružanje: 4 podkrilna nosača za oružje

MiG-29 - 16 kom.

DeutschMiG-29G(DF-SD-05-07712).jpg

     Mikojan Gurjevič MiG-29 (Ruski: МиГ-29, NATO oznaka: Fulcrum) je višenamjenski lovački avion dizajniran za preuzimanje nadmoći u zračnom prostoru tadašnjeg SSSR. Razvijan je tokom 1970.-tih u zavodu Mikojan, a u upotrebu ulazi 1983. godine. Nakon raspada SSSR ostaje u upotrebi u Ruskom ratnom zrakoplovstvu.
Razvijen je kako bi bio konkurencija američkom Hornetu i F-16.
Osnovne karakteristike
  • Posada: 1
  • Dužina: 17,37 m
  • Raspon krila: 11,4 m
  • Površina krila :38 m2
  • Visina: 4,73 m
  • Masa aviona: 11.000 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 21.000 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 2.400 km/h
  • Dolet: 2.100 km
    • Borbeni dolet: 700 km
  • Brzina penjanja: početna 330 m/s, prosječna 109 m/s
  • Najveća visina leta: 18.013 m
  • Omjer potisak/težina: 0,01
  • Specifično opterećenje krila: 442 kg/m2
  • Motor: 2× Klimov RD-33 afterburning turbofans
    • Snaga motora: 81,4 kN svaki

Aero L-39 Albatros - 12 kom.

L-39 Albatros.jpg 
      Aero L-39 Albatros je mlazni trener razvijen u bivšoj Čehoslovačkoj kako bi se zamjenio već zastarjeli L-29 Delfin. L-39 je prvi avion druge generacije mlaznih trenera. Dizajn Albatrosa se i danas proizvodi pod imenom L-159 Alca, dok je više od 2,800 L-39 aviona još uvijek operativno u zrakoplovstvima širom svijeta. Glavna namjena mu je primarna i napredna obuka budućih pilota, ali može izvoditi i lake jurišne napade.

Osnovne karakteristike
  • Posada: 2
  • Dužina: 12,13 m
  • Raspon krila: 9,46 m
  • Površina krila :18,8 m
  • Visina: 4,77 m
  • Aeroprofil: NACA 64A012 mod
  • Masa aviona: 3.455 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 4.700 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 750 km/h
  • Dolet: 1.100 km (1.750 km s vanjskim spremnicima)
  • Brzina penjanja: 13,5 m/s
  • Najveća visina leta: 11.000 m
  • Omjer potisak/težina: 0,37
  • Specifično opterećenje krila: 250.0 kg/m2
  • Motor: 1× Progress/Ivchenko AI-25TL trubo-mlazni motor
    • Snaga motora: 16,87 kN

Pilatus PC-9 - 6 kom.


      Pilatus PC-9 je švicarski školski avion s jednim turbo-prop motorom. Namijenjen je za obuku vojnih pilota i laka borbena djelovanja za koja su potrebna manje modifikacije. Razlog tome je švicarska obaveza kao neutralne zemlje da ne izvozi naoružane letjelice. Inače, PC-9 može ponijeti i do 1.040 kg korisnog tereta. U lakim borbenim zadaćama ih koriste i zrakoplovstava Slovenije i Irske.


Osnovne karakteristike
  • Posada: 1 ili 2 pilota
  • Dužina: 10,7 m
  • Raspon krila: 10,12 m
  • Površina krila :16,32
  • Visina: 3,26 m
  • Masa aviona: 1.725 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 3.200 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 593 km/h
  • Dolet: 1.593 km
  • Brzina penjanja: 20,8 m/s
  • Najveća visina leta: 11.580 m
  • Omjer potisak/težina: 0,31 kW/kg
  • Specifično opterećenje krila: 138 kg/m2
  • Motor: 1 × Pratt & Whitney Canada PT6A-62 turboprop
    • Snaga motora: 857 kW

C-27J Spartan - 3 kom.

 
    C-27J Spartan je srednje veliki vojni transportni avion. Proizvod je italijanske kompanije Alenia aeronautica. Sastavni je dio avijacije vojske SAD-a. 


Karakteristike:
  • Posada: Minimum dvoje: pilot, kopilot, (plus navigator po potrebi)
  • Kapacitet: 60 vojnika
  • Teret: 11,500 kg 
  • Dužina: 22.7 m
  • Raspon krila: 28.7 m 
  • Visina: 9.64 m 
  • Površina krila: 82 m2 
  • Težna: 17,000 kg 
  • Max težina pri uzletanju: 30,500 kg (67,241 lb)
  • Motori: 2 × Rolls-Royce AE2100-D2A elisno-mlazni, 3,460 kW (4,640 hp) svaki
  • Propeleri: 6-kraki Dowty Propeller 391/6-132-F/10, 4.15 m  prečnik
Performanse
  • Maksimalna brzina: 602 km/h 
  • Optimalna brzina: 583 km/h 
  • Minimalna brzina: 194 km/h
  • Doseg: 1,852 km  sa 10,000 kilograma tereta
  • Dolet sa 6,000 kg tereta: 4,260 km 

Antonov An-24 - 2 kom.

 
    Antonov An-24 je transportni avion sa 44 sjedišta, kojeg pokreću dva elisno-mlazna motora. Dizajniran je u Sovjetskom savezu 1957. godine.

Karakteristike:
  • Posada: 3-4: 2 pilota, 1 inženjer leta, (opciono) 1 radio operater
  • Kapacitet: 52 putnika 
  • Korisni teret: 5,500 kg 
  • Dužina: 23.53 m
  • Raspon krila: 29.20 m 
  • Visina: 8.32 m
  • Površina krila: 75.0 m² 
  • Težina praznog aviona: 13,300 kg 
  • Max težina pri uzlijetanju: 21,000 kg 
  • Pogon: 2× Ivchenko AI-24A elisnomlazni, 2,100 kW svaki
Performanse
  • Max brzina: 500 km/h 
  • Optimalna brzina: 450 km/h 
  • Dolet:
    • Sa teretom: 750 km 
    • Sa max goriva: 2,400 km 
  • Plafon leta: 8,400 m 

Antonov An-26 - 3 kom.

     Antonov An-26  je sovjetski dvomotorni transportni avion izrađen na osnovu Antonova An-24 s naglaskom na njegovu vojnu upotrebu. Prvi put viđen 1969., za razliku od svog prethodnika ima redizajniran stražnji dio trupa s velikom utovarnom rampom koja omogućuje izbacivanje tereta tokom leta te teretni prostor koji je pod pritiskom.
Do kraja proizvodnje 1985. napravljen je 1401 zrakoplov te se i danas nalaze u sastavu ratnih zrakoplovstava mnogih zemalja.
Osnovne karakteristike
Antonov.an26.fairford.arp.jpg
  • Posada: 5 (2 pilota, inženjer leta, radio-operater i navigator)
  • Kapacitet: 40 putnika
  • Dužina: 23,8 m
  • Raspon krila: 29,2 m
  • Površina krila :74,98 m2
  • Visina: 8,58 m
  • Masa aviona: 15.020 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 24.400 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 540 km/h
  • Dolet: 2.550 km
  • Brzina penjanja: 8 m/s
  • Najveća visina leta: 7.500 m
  • Motor: 2× Progress AI-24VT turbopropelerna motora
    • Snaga motora: 2.103 kW svaki

L-410 Turbolet - 7 kom.

L410 UVP E.JPG 
   L-410 Turbolet je dvomotorni avion kratkog doleta izrađen u češkoj avio-kompaniji LET, namijenjen za prevoz putnika ili tereta. Prvi let bio je 1969. a sa više od 1.100 proizvedenih aviona je najpopularniji avion do 19 sjedala u istoriji.

Osnovne karakteristike
  • Posada: 2 (pilot i kopilot)
  • Kapacitet: 19 putnika ili 1.710 kg tereta
  • Dužina: 14,42 m
  • Raspon krila: 19,48 m
  • Površina krila :35,18 m2
  • Visina: 5,83 m
  • Masa aviona: 3.725 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 6.400 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 388 km/h
  • Ekonomska brzina: 311 km
  • Dolet: 1.040 km
  • Brzina penjanja: 468 m/min
  • Najveća visina leta: 70.00 m
  • Motor: 2 × Walter M601E turbo-prop motori, 560 kW (750 ks) svaki

Bell 206 - 6 kom.


      Bell 206 JetRanger je američki višenamjenski helikopter a pokreće ga jedna Allison 250 turbina. Bell 206 je jedan od najpopularnijih helikoptera te je proizveden velik broj jedinica namjenjenih civilnoj i vojnoj upotrebi. Osnovni model ima pet sjedećih mjesta, dva naprijed za pilote te tri iza za putnike.


Osnovne karakteristike:


  • Posada: 1
  • Kapacitet: 4
  • Dužina: 12,11 m
  • Obim rotora: 10,16 m
  • Visina: 2,83 m
  • Masa zrakoplova: 777 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 1.451 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 224 km/h
  • Dolet: 693 km
  • Brzina penjanja: 6,9 m/s
  • Najveća visina leta: 4.115 m
  • Omjer potisak/težina: 420 W/kg
  • Motor: 1× Allison 250-C20J turbo-osovinski motor
    • Snaga motora: 310 kW

Eurocopter Cougar - 12 kom.

 
    Eurocopter AS 532 Cougar je višenamjenski helikopter srednje težine s dva motora. Radi se o daljnjem razvoju i poboljšanoj vojnoj verziji helikoptera Aérospatiale Puma. Civilna verzija ovog helikoptera je Eurocopter Super Puma. AS 532 dalje je razvijen kao Eurocopter EC 725.

Osnovne karakteristike
  • Posada: 2
  • Kapacitet: 20 opremljenih vojnika
  • Dužina: 15,53 m
  • Promjer rotora: 15,6 m
  • Visina: 4,92 m
  • Površina diska: 206 m²
  • Težina praznog helikoptera: 4.350 kg
  • Maksimalna težina uzlijetanja: 9.000 kg
  • Pogon: 2× Turbomeca Makila 1A1 turboosovinska, 1.185 kW svaki
Performanse
  • Najveća brzina: 278 km/h
  • Brzina krstarenja: 239 km/h
  • Dolet: 573 km
  • Najveća visina letenja: 3.450 m
  • Brzina penjanja: 7,2 m/s

Mil Mi-17 - 18 kom.

Croatian Air Force Mi-8.JPG
    
      Mil Mi-17 je višenamjenski helikopter nastao u bivšem SSSR-u. Verzija je helikoptera Mi-8 s ugrađenim jačim motorima, većim rotorom i prenosom razvijanim na Mi-14. Konstrukcija trupa je takođe ojačana radi veće nosivosti. Poznat je i pod oznakom Mi-8MT.


Osnovne karakteristike:


  • Posada: 3
  • Kapacitet: 32 putnika
  • Dužina: 18,42 m
  • Obim rotora: 21,352 m
  • Visina: 4,76 m
  • Masa zrakoplova: 7.100 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 13.000 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 250 km/h
  • Dolet: 950 km
  • Brzina penjanja: 8 m/s
  • Najveća visina leta: 6.000 m
  • Omjer potisak/težina: 0,26 kW/kg
  • Motor: 2× Klimov TV3-117VM turbo-osovinska motora
    • Snaga motora: 1.540 kW svaki

Mil Mi-24 - 18 kom.

    Mil Mi-24 je veliki jurišni helikopter, ali i manji transportni helikopter (može prevesti do 8 vojnika). Prvobitno je proizveden za sovjetsko ratno zrakoplovstvo (od 1976.), a danas je u sastavu ruske i tridesetak drugih nacionalnih vojski. Mi-24 je najrasprostranjeniji borbeni helikopter na svijetu.

Mi-24 Desert Rescue.jpg     NATO-va oznaka mu je Hind, a njegove verzije se označavaju sa dodatnim slovima. Izvozne verzije, Mi-25 i Mi-35, označavaju se kao Hind D i Hind E u NATO-voj klasifikaciji. Sovjetski piloti nazivali su ga летающий танк ( Ljetajušćij Tank - leteći tenk), a često i krokodil.
Osnovne karakteristike
  • Posada: 2-3
  • Dužina: 17,5 m
  • Raspon krila: 6,5 m
  • Promjer rotora: 17,3 m (3,908 m repni rotor)
  • Visina: 6,5 m
  • Masa zrakoplova: 8.500 kg
  • Maksimalna masa uzlijetanja: 12.000 kg
Letne karakteristike
  • Najveća brzina: 335 km/h
  • Dolet: 450 km (1.000 km s dopunskim spremnicima)
  • Najveća visina leta: 4.500 (lebdenje na 2.200 m)
  • Motor: 2xturbo-osovinska motora
    • Snaga motora: 1.600 kW svaki
MORNARICA

Naoružanje:

Fregata Wielingen klase - 3 kom.

     Wielingen klasa je klasa četiri multifunkcionalne fregate napravljene za Belgijsku mornaricu. Brodovi u ovoj klasi su nazvani po sprudovima u Sjevernom moru, nedaleko od Belgijske obale, ili pomorskih puteva. Prvi brod klase je nazvan po sprudu Wielingen.


F911 Westdiep


Fregate klase Koni - 1 kom.

      Klasa raketnih fregata Koni je NATO-va oznaka za klasu raketnih fregata koje je izgradio bivši SSSR. Poznate su i kao sovjetski Projekt 1159. Ukupno je izgrađeno 14 brodova u brodogradilištu u Zelenodolsku na Crnom moru između 1975. i 1988.Prvobitno je zamišljena kao zamjena za staru klasu fregata Riga, ali na kraju je izabran kao izvozni proizvod za prijateljske mornarice. Koni I podklasa je namjenjenja za evropske vode, dok je podklasa Koni II izgrađena za toplije vode. Samo ih je nekoliko danas u službi.



      Dvije fregate ove klase prodane su Jugoslaviji, a na osnovu njih kasnije je su izgrađene dvije nove fregate jugoslavenske proizvodnje koje su poznatije kao veliki patrolni brodovi klase Kotor. Rumunska klasa fregata Tetal vrlo je slična klasi Koni.

Korveta Pauk klase - 2 kom.

Bodri2005.jpg 
    Pauk klasa je NATO naziv za klasu malih patrolnih korveta napravljenih za sovjetsku mornaricu i izvoz od 1977. do 1989. Ruski naziv je Projekat 1241.Ovi brodovi su dizajnirani za obalnu stražu i priobalnu antipodmorničku borbu.














Korveta Tarantula klase - 1 kom.

ORP Metalowiec in Gdynia.JPG

      
Projekat 1241.1 Molniya je klasa Sovjetskih raketnih korveta. NATO oznaka joj je Tarantula. Brodovi ove klase su projektovani da zamjene raketne korvete klase Osa. Kasnih 70-ih, Sovjeti su imali potrebu za većim, bolje naoružanim i brodovima sa unapređenijim vazdušnim radarima. Potreba za ovim unapređenjima se javila tokom Prvog zalivskog rata, kada je 12 Iračkih Osa-I bilo uništeno ili oštećeno kratkodometnim protiv-brodovskim projektilima. Napali su ih Britanski helikopteri tipa Lynx, ali ih posade Osa nisu primjetile jer su letjeli ispod nivoa radara. Nalazi se u službi nekoliko mornarica od kojih je i Njemačka, Indijska, Poljska, Ukrajinska...

Minolovac klase Tripartite - 1. kom.

French Tripartite minehunter Céphée 
   Ove minolovce koriste mornarice Belgije, Francuske i Holandije, kao i Pakistan, Indonezija i Letonija.





Raketni čamci klase Osa - 3 kom.

Osa-I class Project205 DN-SN-84-01770.jpg 
    Osa I i II, NATO oznaka za klasu sovjetskih raketnih čamaca iz ranih 1960-ih godina. Sovjetska oznaka je Projekt 205  i Projekt 205U . Ova klase je vjerojatno najbrojnija klasa raketnih čamaca prema broju izgrađenih jedinica, s preko 400 primjeraka izgrađenih kako za sovjetsku mornaricu, tako i za izvoz u sovjetske savezničke države. Postojale su dvije glavne verzije: Osa I (Projekt 205) koje su imale kontejnere za projektile u obliku kutija te Osa II (205U) koje su imale cilindrične kontejnere za projektile.

Podmornica Romeo klase - 1 kom.

A submarine of the Romeo class 
   Romeo klasa je klasa Sovjetskih dizel-električnih podmornica izgrađenih 50-ih godina. Dizajnirana je na osnovu Njemačkih podmornica tipa XXI, koje su zarobljene tokom 2. svjetskog rata i iz kojih su pribavljene ključne tehnologije.