Broj raspoloživih za vojnu službu | 1,035,712, godina 15-49 |
---|
Aktivni sastav | 18,400 (100. u svijetu) |
---|
Vojni budžet | 875 miliona dolara |
---|
KOPNENA VOJSKA
Hrvatska kopnena vojska (skraćenica HKoV) brojno je najveća grana Oružanih snaga Republike Hrvatske, čija je uloga i namjena zaštita vitalnih nacionalnih interesa Republike Hrvatske, odbrana suvereniteta i teritorijalne cjelovitosti države. Temeljna zadaća je spriječiti prodor agresora u dubinu teritorija, sačuvati vitalne strategijske objekte, osigurati mobilizaciju ratnog sastava i pobjediti agresora. Nositeljica je i organizatorica kopnene odbrane Republike Hrvatske.
Dužnost zapovjednika Hrvatske kopnene vojske trenutno obnaša general pukovnik Mladen Kruljac. Zapovjedništvo HKoV-a smješteno je u Karlovcu.
Naoružanje:
M-95 Degman - 2 kom.
M-95 Degman ili M-95 MBT je nastao od licence za proizvodnju ruskog tenka T-72 koji se u Hrvatskoj proizvodio pod nazivom M-84A u tvornici „Đuro Đaković specijalna vozila d.d.“.Kasnije je napravljen tenk s nekim modifikacijama i nazvan je M-84A4. Jugoslavija je 1980-ih počela sa razvojem novog tenka nazvanog M-91 Vihor. Prije nego što je završen razvoj Vihora, Jugoslavija se raspala, a neki dijelovi tog tenka su završili u Hrvatskoj. Kasnije Hrvatska u tvornici „Đuro Đaković specijalna vozila d.d.“ dovršava M-91 Vihora (po nekim izvorima su dovršena dva prototipa). Kombinacijom najboljih tehničkih rješenja sa M-84A4 i M-91 Vihora je napravljen suvremeni hrvatski tenk Degman.
Oklop | višeslojni kompozitni + reaktivni |
Osnovno naoružanje | 125 mm glatkocijevni top |
Sekundarno naoružanje | 1x 7,62 mm suspregnuti mitraljez, 1x 12,7 mm NSV protivavionski mitraljez |
Dužina | 10,14 m (top naprijed) |
Širina | 3,59 m |
Visina | 2,19 m |
Težina | 44,5 tone |
Posada | 3 (zapovjednik, ciljač i vozač) |
Pogon | 12-cil. diesel model V-2 1000 KS (735 kW) |
Ovjes | nezavisan, s torzijskim vratilima i 6 hidrauličkih amortizera, 6 osnih točkova te 3 točka nosača gusjenice sa svake strane |
Brzina | 70 km/h |
Snaga/težina | 22,47 KS/tona |
Domet | 700 km |
M-84D - 4-8 kom.
M-84D najnovija je hrvatska verzija tenka M-84A4. Slovo D u nazivu označava standard Degman, kojim Hrvatska planira nadograditi sve svoje M-84 tenkove. Opremljena je dizelskim motorom snage 1200 KS (895 kW) i RRAK eksplozivno-reaktivnim oklopom. U vozilo je ugrađen SUP temeljen na Omega digitalnom balističkom računalu slovenske tvrtke Fotona. Takođe ima termoviziju, Racal komunikacijski sistem i potpuno elektronski pokretanu kupolu. Vozilo postiže najveću brzinu od 70 km/h na pogodnom terenu uz balistički domet od oko 700 km.
M-84A4 - 75 kom.
M-84 je jugoslovenski glavni borbeni tenk razvijen na osnovu T-72, čiju je licencu SFRJ otkupila od Sovjetskog Saveza. Ime je dobio po godini kada je ušao u serijsku proizvodnju. M-84 se proizvodio od 1984. do 1991. godine i proizvedeno ih je oko 650.
Dužina | 9,53 m |
Širina | 3,59 m |
Visina | 2,19 m |
Težina | 42 tone |
Posada | 3 |
Oklop | 410mm |
Osnovno naoružanje | 125mm top |
Sekundarno naoružanje | 7,62mm i 12,7mm mitraljez |
Pogon | Dizelski V-46TK 1000KS |
Brzina | 65 km/h |
Snaga/težina | 23,8 KS/t |
Doseg | 650 km |
BVP M-80 - 128 kom.
BVP M-80 je borbeno vozilo pješadije proizvedeno u bivšoj Jugoslaviji. Danas se nalazi u naoružanju oružanih snaga država nastali njenim raspadom - Hrvatske, Srbije, Slovenije i drugih bivših republika.
Dužina | 6,42 m |
Širina | 2,90 m |
Visina | 2,2 m |
Težina | 13,8 tona |
Posada | 3 (posada) + 8 (vojnici) |
Oklop | zavarene čelične ploče |
Osnovno naoružanje | 20 mm top |
Sekundarno naoružanje | mitraljez |
Pogon | Daimler Benz OM-403 320 KS (235 kW) |
Ovjes | torzijske poluge |
Brzina | 65 km/h |
Snaga/težina | 22,6 KS/tona |
Domet | 500 km |
BTR-50 - 18 kom.
BTR-50 sovjetski je oklopni transporter s amfibijskim mogućnostima baziran na šasiji lakog tenka PT-76. BTR-50 je gusjeničar, za razliku od ostalih vozila BTR porodice koji su na točkovima.
Dužina | 7,08 m |
Širina | 3,14 m |
Visina | 2,03 m |
Težina | 14,5 tona |
Posada | 2 + 20 |
Oklop | 13 mm (najdeblji dio) |
Osnovno naoružanje | 7,62 mm mitraljez |
Sekundarno naoružanje | nema |
Pogon | V-6 6, šesto cilindrični dizel motor hp ( kW) |
Ovjes | torzijski |
Brzina | 44 km/h |
Snaga/težina | ks/tona |
Domet | 400 km |
BOV - 54 kom.
BOV (Borbeno Oklopno Vozilo) je lako oklopno vozilo za transport vojnika po i na ratištu. BOV se proizvodio u Jugoslaviji za potrebe bivše JNA. Najveći broj primjeraka napravljen je za potrebe vojne policije i ta verzija naziva se BOV-M (ili BOV-VP).
Dužina | 5,7 m |
Širina | 2,53 m |
Visina | 2,33 m |
Težina | 9,1 tona |
Posada | 2 + 8 |
Oklop | čelik |
Osnovno naoružanje | 7,62 ili 12,7 mm top |
Pogon | Deutz F6L413 150 hp (110 kW) |
Ovjes | 4x4 točkaš |
Brzina | 95 km/h |
Snaga/težina | ks/tona |
Domet | 500 km |
Lako oklopno vozilo - 72 kom.
Lako oklopno vozilo (LOV) ime je za porodicu oklopnih vozila koje je razvila hrvatska kompanija Torpedo iz Rijeke. Početak razvoja je započet za vrijeme građanskog rata 1992., dok su prvi primjerci sišli s proizvodne trake 1993. Nasljednik LOV T1 vozila je trebao biti LOV T2, koji iz finansijskih razloga nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.
Dužina | 5,89 m |
Širina | 2,36 m |
Visina | 2,1 m |
Težina | 8800 kg |
Posada | 2+8 |
Oklop | varene čelične ploče |
Osnovno naoružanje | 12,7 mm Browning M2HB teški mitraljez |
Pogon | Torpedo BT6L 912S (dizel) 97 kW |
Ovjes | 4x4 |
Brzina | 100 km/h |
Domet | 500-700 km |
Patria AMV - isporučeno 2 od 126 kom.
Patria AMV (Armored Modular Vehicle) je višenamjensko oklopno vozilo na točkovima konfiguracija 8x8 ili 6x6, koje proizvodi finski proizvođač Patria. Prototip je proizveden 2001. godine, a prva su vozila isporučena Finskoj vojsci 2003. godine. Serijska proizvodnja započela je 2004. godine.
Glavna osobina Patrie AMV je modularni dizajn koji omogućava ugradnju različitih oružja, senzora ili komunikacijskih sistema na isto vozilo. Dizajni postoje za različite verzije oklopnih transportera i borbenih vozila pješadije, komunikacijskih verzija, ambulantna verzija i različite verzije za vatrenu potporu s minobacačima velikog kalibra i topovskih sistema. Jedna od glavnih osobina je ta da Patria AMV ima zaštitu od mina do 10 kg TNT.
Dužina | 7,7 m |
Širina | 2,8 m |
Visina | 2,3 m |
Težina | ~20 tona |
Posada | 3 člana posade + 10 vojnika |
Oklop | višeslojni (kompozitni) oklop |
Osnovno naoružanje | 12,7 - 120 mm top |
Sekundarno naoružanje | 7,62 mm smitraljez |
Pogon | DI 12 Scania Diesel 480 KS (360 kW) |
Brzina | preko 100 km/h |
Snaga/težina | ~20 KS/tona |
Domet | 800 km |
BOV-3 - 44 kom.
Samohodni protivavionski top 20/3 mm BOV-3 jugoslovenske proizvodnje namijenjen je za djelovanja po ciljevima u vazdušnom prostoru u uslovima optičke vidljivosti, a efikasno se može koristiti i za djelovanja po neoklopljenim i lako oklopljenim ciljevima na zemlji i vodenim površinama.
Strijela - 10CROA1 - 12 kom.
Strijela - 10CROA1 (SLRS S-10CRO A1) samohodni je raketni lanser hrvatske proizvodnje za zaštitu oklopno-mehanizovanih vojnih jedinica kopnene vojske kao i objekata na zemlji od vazdušnih napada s malih visina.
Karakteristike:
- Dužina: 7300 mm
- Širina: 2700 mm
- Masa: 10800 kg
- Visina:
- u hodnom položaju: 2400 mm
- u bojom položaju: 3635 mm
- Maksimalna brzina:
- po aslfaltiranoj cesti: do 90 km/h
- po terenu: do 35 km/h
- Transportne značajke:
- pogon: 3 osovine, 6x6
- maksimalan uspon: do 70%
- svladavanje prepreka: do visine 1500mm pri 35 %
- bočni nagib: do 35%
- svladavanje vertikalne prepreke: do visine 515 mm
- svladavanje rovova: do širine 600 mm
- svladavanje vodenih prepreka: do dubine 1000mm
- Borbeni komplet: 8 raketa (4 na lanseru i 4 u vozilu)
- Borbene mogućnosti:
- mogućnost gađanja s mjesta ili iz pokreta pri brzini do 30 km/h
- mogućnost rada centralizovano i autonomno
- otkrivanje cilja i navođenje na cilj: motriteljski radar, sisem za prijenos informacija, optički senzori (TV i termovizijska kamera) na lanseru
- mjerenje parametara cilja: daljina, radijalna i ugaona brzina, zona lansiranja (radarski daljinomjer, pogoni lansera i središnji računar)
- mogućnost korištenja više vrsta raketa (9M311M, 9M37, 9M37M ili 9M333)
- samonavođenje na cilj IC/fotokontrast sa selekcijom stvarnog cilja
- uništenje cilja: b/g s direktnim i laserskim blizinskim upaljačem
- visina cilja: 25-3000 m
- kosa daljina: do 5000 m
- brzina cilja u susretu: do 1500 km/h
- brzina cilja u odlasku: do 1100 km /h
- brzina rakete: 500 m/s
- težina rakete: 75 kg
- Posada: 3
Humvee - 85 kom.
Iveco LMV - 10 kom.
Iveco LMV je vojno namjensko vozilo čvrste konstrukcije i velike pokretljivosti, projektovano kako bi odgovaralo svim zahtjevima koji prate vojna djelovanja. Razvio ga je italijanski Iveco i u službi je u oružanim snagama nekoliko država.
Svojstva | |
---|---|
Brzina | ograničena na 115 km/h |
Oklop | STANAG 4569 nivo 1-4 |
Motor | IVECO F1D Common Rail EURO 3 |
Snaga motora | 140 kW (190 KS) |
Odnos snage i težine | 20 kW/t |
Međuosovinski razmak | 3 230 mm |
Ovjes | nezavisan |
Klirens | 473 mm |
Nosivost | 7 000 kg |
Broj osoba za prevoz | 5 |
Maksimalna vuča | 4,2 t |
Domet | cca 500 km |
9K115 Metis - 54 kom.
9K115 Metis (NATO naziv AT-7 Saxhorn) razvijen je 1978. godine u konstrukcijskom birou "Priborostrojenije" iz Tule. U oružane snage SSSR-a uveden je kao zamjena za stariji sistem 9K111 Fagot u ulozi protivoklopnog sredstva mehanizovanog pješadijskog bataljona.
Svojstva | |
---|---|
Dužina | 740 mm |
Širina | 94 mm |
Posada | 2 |
Domet | 40 m (min.) do 1000 m (max.) |
Raspon krila | 300 mm |
Težina s kontejnerom | 6,3 kg |
9M111 Fagot - 119 kom.
9K111 Fagot (NATO naziv AT-4 Spigot) je prva ruska protivoklopna vođena raketa sa poluautomatskim vođenjem. Razvijen je početkom sedamdesetih godina u birou KBP iz Tule, kao zamjena za sistem 9K11 Maljutka. U naoružanje oružanih snaga SSSR-a uveden je 1973. godine.
Svojstva | |
---|---|
Masa | 11,5 kg |
Promjer | 120 mm |
Domet | 70 m - 2,5 km |
M80 Zolja
M80 Zolja je lako prenosivi protivtenkovski raketni bacač proizveden u bivšoj Jugoslaviji. M80 Zolja danas se proizvodi u Srbiji i Makedoniji.
Svojstva | |
---|---|
Promjer | 64 mm |
Domet | max. 1280 m |
Težina bez rakete | 1.42 kg |
Težina sa raketom | 3.00 kg |
9K38 Igla - 67 kom.
9K38 Igla je Rusko/Sovjetski lako-prenosivi protiv-zračni sistem s inafracrvenim navođenjem. Proizvodi se u kompaniji KBM od 1983. i nosi NATO naziv "SA-18 Grouse".
Osobine | |
---|---|
Brzina | 700 m/s |
Promjer | 72 mm |
Dužina | 1.574 m |
Dolet | 5.2 km |
Težina | 10.8 kg |
Motor | Raketni motor s čvrtsim gorivom |
Navođenje | Infracrveno |
2S1 Gvozdika - 9 kom.
2S1 Gvozdika je 122 mm samohodna haubica čiji je razvoj otpočeo 1967. godine u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Serijska proizvodnja počela je 1971. godine, a prvi primjerci isporučeni su godinu dana kasnije. Samohodne haubice 2S1 raspoređene su u topničke divizije iz sastava mehanizovanih pješadijskih pukova ruske vojske.
Dužina | 7.26 m |
Širina | 2.85 m |
Visina | 2.73 m |
Težina | 16 tona |
Posada | 4 |
Oklop | 20 mm |
Osnovno naoružanje | 2A18 122 mm haubica |
Sekundarno naoružanje | nema |
Pogon | YaMZ-238N dizel motor 300 ks (220 kW) |
Brzina | 60 km/h |
Domet | 500 km |
122 mm haubica D-30 - 36 kom.
122 mm D-30 sovjetska je vučna haubica razvijena tokom 1960-ih kako bi zamjenila 122 mm M-30. Može se lako raspoznati po svome tronožnom postolju koje joj omogućuje brzo okretanje za 360°.
Svojstva | |
---|---|
Dužina | 5,4 m (neborbeni položaj) |
Masa | 3.210 kg |
Širina | 1,9 m (neborbeni položaj) |
Visina | 1,6 m (neborbeni položaj) |
Posada | 1+7 |
Kalibar | 122 mm |
Dužina cijevi | 38 kalibara |
Brzina gađanja | 7-8 projektila/min (najviše) |
Domet | 15,4 km efektivno 21,9 km najviše |
Okomito polje djelovanja | -7° do 70° |
Vodoravno polje djelovanja | 360° |
Povratni mehanizam | hidropneumatski |
Postolje | tronožno (1 krak nepomičan) |
Brzina tegljenja (najviše) | 80 km/h (na uređenim putevima) |
CITER 155 mm top L33 - 8 kom.
CITER 155 mm top L33 je top koji se nalazi u službi argentinske i hrvatske vojske. Njegov puni naziv je 155 mm L33 argentinski model topa.
Svojstva | |
---|---|
Masa | 8.200 kg |
Kalibar | 155 mm |
Domet | 20 km (efektivni domet) 24 km (max. domet) |
M-63 Plamen - 200 kom.
M-63 Plamen je prvi jugoslovenski višecijevni lanser raketa. Razvoj ovog sistema počeo je 1958., a završen je 1963. godine, kada je JNA naručila prototipsku verziju višecijevnog bacača raketa M63 Plamen i nultu seriju raketa Plamen-A. Kasnije je razvijena raketa Plamen-B sa novom bojevom glavom i povećanim efektom na cilju, kao i raketa Plamen-S povećanog dometa.
Svojstva | |
---|---|
Kalibar | 128 mm |
Domet | 8545 m |
Broj cijevi | 32 |
M-96 Tajfun - 4 kom.
M96 Tajfun je hrvatski samohodni višecijevni lanser raketa. Razvijen je sredinom 1990-ih godina, na osnovu jugoslovenskog sistema M77 Oganj. Osnovne razlike u odnosu na Oganj su promijena kalibra i ugradnja sistema na drugu šasiju.
Svojstva | |
---|---|
Dužina | 9,4 m |
Masa | 23510 kg (borbena) 19000 kg (prazno vozilo) |
Brzina | 80 km/h |
Bojeva glava | 18,5 kg |
Kalibar | 122 mm |
Borbeni komplet | 64 rakete |
Temperaturni ospeg upotrebe | -30 do +50 °C |
Broj lansirnih cijevi | 32 |
M-87 Orkan - 4 kom.
M-87 Orkan je samohodni višecijevni lanser raketa čiji je razvoj započeo 1980.godine kao zajednički projekat Jugoslavije i Iraka. Ispitivanja prototipova završena su do 1985. godine, a dvije godine kasnije prvi lanseri su isporučeni JNA.
Sistem je namijenjen za vatrenu podršku jedinica ranga korpusa i armije. Djelotvoran je protiv žive sile, oklopnih vozila, a može se koristiti i za protivoklopno zaprečavanje.
Svojstva | |
---|---|
Dužina | 9 m |
Širina | 2,64 m |
Visina | 3,84 m |
Brzina | 80 km/h |
Posada | 5 |
Osnovno naoružanje | 262 mm x 12,Orkan ll x 4 |
Motor | dizelski motor s direktnim ubrizgavanjem |
Snaga motora | 235 kW |
Ostala oprema:
- vojni džipovi - 550 kom.
- vojni kamioni - 1200 kom.
Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana
Hrvatsko ratno zrakoplovstvo i protuzračna obrana (skraćenica HRZ i PZO) grana je Oružanih snaga Republike Hrvatske čija osnovna zadaća je osiguranje suvereniteta vazdušnog prostora Republike Hrvatske te pružanje vazdušne podrške drugim granama u provođenju i njihovih zadaća u zajedničkim operacijama. Nositelj je i organizator integrisanog sistema protivvazdušne odbrane Republike Hrvatske.
Naoružanje:
MiG-21 - 10 kom.
Mikojan-Gurjevič MiG-21 je višenamjenski nadzvučni avion s jednim mlaznim motorom. Proizveden je u bivšem SSSR-u, od strane Mikojana. Nakon 50 godina od njegovog prvog leta, 49 zemalja koristilo je, a neke i danas koriste MiG-21. Brzina mu prelazi dva Maha što ga čini bržim od mnogih kasnije izrađenih zrakoplova. Izrađeno ih je preko 11.950.
Osnovne karakteristike
- Posada: 1
- Dužina: 14,10 m
- Raspon krila: 7,15 m
- Površina krila :22,95 m2
- Visina: 4,12 m
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 2230 km/h
- Dolet: 1225 km (s dodatnim spremnicima)
- Najveća visina leta: 17.800 m
- Motor: 1 x Tumanski R-25 (25)
Naoružanje
- Naoružanje: 4 podkrilna nosača za oružje
Pilatus PC-9 - 20 kom.
Pilatus PC-9 je švicarski školski avion s jednim turbo-prop motorom. Namijenjen je za obuku vojnih pilota i laka borbena djelovanja za koja su potrebna manje modifikacije. Razlog tome je švicarska obaveza kao neutralne zemlje da ne izvozi naoružane letjelice. Inače, PC-9 može ponijeti i do 1.040 kg korisnog tereta. U lakim borbenim zadaćama ih koriste i zrakoplovstava Slovenije i Irske.
Osnovne karakteristike
- Posada: 1 ili 2 pilota
- Dužina: 10,7 m
- Raspon krila: 10,12 m
- Površina krila :16,32
- Visina: 3,26 m
- Masa aviona: 1.725 kg
- Maksimalna masa uzlijetanja: 3.200 kg
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 593 km/h
- Dolet: 1.593 km
- Brzina penjanja: 20,8 m/s
- Najveća visina leta: 11.580 m
- Omjer potisak/težina: 0,31 kW/kg
- Specifično opterećenje krila: 138 kg/m2
- Motor: 1 × Pratt & Whitney Canada PT6A-62 turboprop
- Snaga motora: 857 kW
Zlin Z-242 - 5 kom.
Osnovne karakteristike
- Dužina: 6,94 m
- Raspon krila: 9,34 m
- Površina krila :13,86 m2
- Visina: 2,95 m
- Masa aviona: 730 kg
- Maksimalna masa uzlijetanja: 1.090 kg (normalna)
970 kg (akrobatska)
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 250 km/h
- Ekonomična brzina: 207 km/h
- Dolet: 1.056 km
- Motor: Textron Lycoming AEIO-360-A1B6
- Snaga motora: snaga 149 kW/200 KS pri 2700 obrtaja
Antonov An-32 - 2 kom.
Antonov An-32 (NATO naziv: Cline) je vojni transportni avion s dva turbo-prop motora.
Izrađen je na osnovi An-26 na koji su ugrađeni skoro dvostruko jači motori. Proizvedeno je 357 zrakoplova a prvi let bio je 1976. godine. Visoko smješteni nosači motora iznad krila omogućili su ugradnju elisa s krakovima većeg dijametra. Većim elisama i snažnijim motorima zrakoplov je dobio izvrsne osobine uzlijetanja i leta, pogotovo na aerodromima u tropskim krajevima i na većim nadmorskim visinama, odnosno u uslovima gdje turboelisni motori znatno gube na snazi. Teretna verzija može ponijeti do 6.700 kg tereta koji se u 12,48 m dugi, 2,30 m širok i 1,84 m visok prostor utovaruje preko spuštene "rampe" u repnom dijelu zrakoplova. Putnička verzija ima 55 sjedišta.
Osnovne karakteristike
- Posada: 3
- Kapacitet: >br/>
- 42 putnika
- 50 padobranaca
- 24 nosila + 3 pripadnika medicinskog osoblja
- Dužina: 23,78 m
- Raspon krila: 29,20 m
- Površina krila :75 m2
- Visina: 8,75 m
- Masa aviona: 16.800 kg
- Maksimalna masa uzlijetanja: 27.000 kg
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 540 km/h
- Ekonomična brzina: 480 km/h
- Dolet: 2.500 km
- Brzina penjanja: 6,4 m/s
- Najveća visina leta: 9.500 m
- Motor: 2× ZMKB Progress AI-20DM turbo-prop motora
- Snaga motora: 3.812 kW svaki
Mil Mi-8 - 14 kom.
Mil Mi-8 (NATO naziv "Hip") je transportni helikopter sovjetske proizvodnje. Petoelisni rotor pokreću dva turbo-osovinska motora. Prvi prototip s jednim motorom uzletjeo je 9. jula 1961. godine. Drugi prototip s dva motora prvi let imao je 17. septembra 1962. Nakon nekoliko unapređenja helikopter su 1967. pod imenom Mi-8 počele koristiti tadašnje sovjetske zračne snage. Prema Mi-8 izrađene su brojne verzije.
Mi-8 koristi 50 zemalja uključujući Indiju, Kinu i Iran. Zadnja verzija pod oznakom Mi-8/Mi-17 predstavljena je 1981. godine i opremljena je s dotad najviše naoružanja. Koristi se u 20-ak zemalja.
Osnovne karakteristike:
- Posada: 3 (pilot, kopilot, tehničar )
- Kapacitet:
- 24 putnika
- 12 ranjenika + 1 sjedalo za pripadnika medicinskog osoblja
- 3.000 kg tereta unutar kabine i do 5.000 kg na vanjskom teretu
- Dužina: 25,24 m
- Obim rotora: 21,29 m
- Visina: 5,65 m
- Širina trupa: 2,5 m
- Masa zrakoplova: 7.260 kg
- Maksimalna masa uzlijetanja: 12.000 kg
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 260 km/h
- Dolet: 960 km
- Borbeni dolet: 450 km
- Najveća visina leta: 4.500 m
- Motor: 2× Klimov TV3-117MT turbo-osovinska motora (motor na Mi-8MT/MTB/MTBK)
- Snaga motora: 1.434 kW svaki
Mil Mi-17 - 10 kom.
Mil Mi-17 je višenamjenski helikopter nastao u bivšem SSSR-u. Verzija je helikoptera Mi-8 s ugrađenim jačim motorima, većim rotorom i prenosom razvijanim na Mi-14. Konstrukcija trupa je takođe ojačana radi veće nosivosti. Poznat je i pod oznakom Mi-8MT.
Osnovne karakteristike:
- Posada: 3
- Kapacitet: 32 putnika
- Dužina: 18,42 m
- Obim rotora: 21,352 m
- Visina: 4,76 m
- Masa zrakoplova: 7.100 kg
- Maksimalna masa uzlijetanja: 13.000 kg
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 250 km/h
- Dolet: 950 km
- Brzina penjanja: 8 m/s
- Najveća visina leta: 6.000 m
- Omjer potisak/težina: 0,26 kW/kg
- Motor: 2× Klimov TV3-117VM turbo-osovinska motora
- Snaga motora: 1.540 kW svaki
Bell 206 - 8 kom.
Osnovne karakteristike:
- Posada: 1
- Kapacitet: 4
- Dužina: 12,11 m
- Obim rotora: 10,16 m
- Visina: 2,83 m
- Masa zrakoplova: 777 kg
- Maksimalna masa uzlijetanja: 1.451 kg
Letne karakteristike
- Najveća brzina: 224 km/h
- Dolet: 693 km
- Brzina penjanja: 6,9 m/s
- Najveća visina leta: 4.115 m
- Omjer potisak/težina: 420 W/kg
- Motor: 1× Allison 250-C20J turbo-osovinski motor
- Snaga motora: 310 kW
HRZ takođe posjeduje i 12 aviona za gašenje požara, 6 izraelskih bespilotnih letjelica tipa Elbit Skylark kao i 2 tipa Elbit Hermes 450.
Hrvatska ratna mornarica
Hrvatska ratna mornarica (skraćenica HRM) grana je Oružanih snaga Republike Hrvatske. Njezina uloga i namjena je da štiti integritet i suverenitet Republike Hrvatske na moru i s mora. Nositeljica je i organizatorica pomorske odbrane Republike Hrvatske.
Naoružanje:
Glavnu borbenu osnovu Hrvatske ratne mornarice čine tri raketne topovnjače hrvatske proizvodnje te dvije raketne topovnjače klase Helsinki koje su dostavljene početkom novembra 2008. Uz raketne topovnjače, HRM posjeduje i velik broj pomoćnih brodova koji se koriste za mino-polaganje, ophodnju i obuku mornara.
RTOP-12 Kralj Dmitar Zvonimir - 2 kom.
RTOP-12 Kralj Dmitar Zvonimir je ratni brod u sastavu flote Hrvatske ratne morarice. Izgrađen je u Brodogradilištu Kraljevica 2001. godine. Brod je u klasi raketne topovnjače Kralj Petar Krešimir IV. Kralj Dmitar Zvonimir projektovan je u zagrebačkom Brodarskom institutu.
Osnovna je namjena broda izvođenje raketnog napada po neprijateljskim brodovima. Brod je prvenstveno namijenjen za djelovanje u Jadranu. Brod se nalazi u sastavu Snaga brzog odgovora. Prema Dugoročnom planu razvoja OSRH glavni projekt modernizacije HRM je izmjena pogonskih motora na raketnoj topovnjači, modernizacija brodskih PZO sistema te njezino završno opremanje.
Glavne osobine | |
---|---|
Deplasman | standardna - 348 t puna - 384 t |
Dužina | preko svega - 54,3 m na vodnoj crti - 50,8 m |
Širina | 8,5 m |
Visina | 17,05 m |
Gaz | 2,8 m |
Pogon | 3 diezel motora M504B-2 snage 11300 kW |
Brzina | maksimalna 37 čv |
Doplov | 900 nm |
Posada | 32 |
Radari i sonari | osmatrački i navigacijski radar, protivdiverzantski panoramski sonar |
Naoružanje |
|
Raketne topovnjače klase Helsinki - 2 kom.
Raketne topovnjače klase Helsinki klasa je raketnih topovnjača (ponekad se klasificira kao korveta) koje je koristila Finska ratna mornarica. Ukupno je izgrađeno četiri broda u ovoj klasi. Klasu Helsinki naslijedila je klasa raketnih topovnjača Rauma. Svi brodovi ove klase izgrađeni su u brodogradilištu Wärtsilä u Helsinkiju, Finska, a imali su matičnu luku u Pansiju.
Brodovi klase Helsinki više nisu u aktivnoj službi u Finskoj ratnoj mornarici. Dva broda prodana su u sklopu "offset" programa nabave oklopnih vozila Patria AMV Hrvatskoj za 9 miliona evra.
Karakteristike klase | |
---|---|
Deplasman: | 300 tona |
Dužina: | 45 m |
Širina: | 8,8 m |
Gaz: | 3 m |
Pogon: | 3 × MTU 16V 538 TB92 diezel; |
Brzina: | 32 čv |
Posada: | 30 |
Radari i sonari: | Philips 9LV 225 radar za kontrolu vatre Saab EOS400 optički usmjerivač Finnyards Sonac/PTA tegleni sonar9GA 208 radar za površinsko traganje Raytheon ARPA navigacijski radar Simrad SS304 sonar monitran na trupu |
Sprave za elektroničko ratovanje: | Argo Systems za upozoravanje od radara |
Naoružanje: | 1 × Bofors 57 mm/70 Mk1 2 × Sako protuavionski top 23 mm/87 2 × šine za dubinske bombe8 × Saab RBS-15 SSM |
Raketne topovnjače klase Končar - 1 kom.
Naoružanje raketne topovnjače sastoji se od dva lansera za protivbrodske rakete P-20 (NATO oznaka SS-N-2 Styx), dva univerzalna topa Bofors Mk.1 (YU SAK L/70) kalibra 57 mm, lansera IC i radarskih mamaca "Barricade" i četiri dvocijevna lansera osvjetljavajućih raketa "Svitac" kalibra 128 mm. Na dva zadnja broda u klasi (RTOP-405 i 406) umjesto dva lansera raketa "Svitac" postavljeni su lanseri radarskih mamaca 57 mm Bofors. Nakon modernizacije jedan brod iz klase je umjesto krmenog topa 57 mm naoružan šestocijevnim rotirajućim topom 30 mm AK-630M.
.
Karakteristike klase | |
---|---|
Deplasman: | 237,6 t. (standardna) |
Dužina: | 44,9 m |
Širina: | 7,86 m |
Visina: | 12,8 m |
Pogon: | CODAG |
Brzina: | 40 čv. (maksimalna) 22 čv. (ekonomska) |
Podvodna autonomija: | 7 dana |
Ostala oprema:
- 4 patrolna broda Mirna klase
- 2 minopolagača Cetina klase
- 1 minolovac Korcula klase
- 1 školski brod Moma klase
- 1 spasilački brod Spasilac klase
- 20 pomoćni brodova
- sistem radara za nadzor mora
- 21 obalni top
- 3 mobilna obalna lansera